Russia  Russian prosecutor’s office closes Investigative Journalism Project site that published allegation about Putin&#82

Russia Russian prosecutor’s office closes Investigative Journalism Project site that published allegation about Putin&#82

Spread the love

Russia  Russian prosecutor’s office closes Investigative Journalism Project site that published allegation about Putin&#82

This is the first media to be shut down as an “unwanted organization”.

Russian the prosecutor’s office announced on Thursday that it would close the Projekt news site, which produces investigative journalism, as an “unwanted organization”. According to the agency’s press release, the project “endangered Russia’s constitutional order and state security,” says the news site RBK.

Police rode Founder of the project Roman Badaninin and supplier Maria Zholobovan homes and computers last month, and arrested the editor-in-chief of the site Mikhail Rubin due to suspicion of slander.

Badanin commented on the site’s closure order on his Facebook page, saying it was “the best indication that we have done the right thing”.

Russia has listed forty Russian or foreign communities or companies as “unwanted,” but Projekt is the first media to be listed. Engaging in “unwanted” activity can result in fines or a maximum of six years in prison.

In the past, Russia has declared some opposition media “foreign agents,” which has hampered their work and funding.

Journalist Badanin, who worked in several Russian media outlets, was fired from RBK in 2016 after a website and a paper magazine at the time told about Putin’s related party holdings. Badanin founded the Project three years ago.

Site released in November that caused a stir news president Vladimir Putin from a St. Petersburg woman allegedly a longtime female friend Svetlana Krivonogihistaby a daughter born in 2003 Jelizavetan the resemblance to the president is considered startling, and whose hostname is Vladimirovna.

The Russian media has not published a picture of Yelizaveta because of her minority.

Project said 45-year-old Krivonogih, considered Putin’s mistress, has risen from poor conditions to a millionaire reportedly holding a bunch of shares in Rossiya Bank, which is controlled by Putin’s close circle.

Newspaper Moskovsky Correspondent reported in April 2008 Putin and the Olympic gymnast Alina Kabayevan the relationship after which the magazine quickly punched a patch on the door due to “financial difficulties”. Later, Kabayeva has allegedly given birth to twins for Putin. Putin has an ex-wife Lyudmilan with two daughters, born in 1985 Mary and born in 1986 Jekaterina.

Project has published information unfavorable to Putin in the past.

In December, it reported on Putin’s coronation scourge and the double quarantines faced by officials and politicians seeking the president.

The site said Putin built it in Sochi a similar study as he has in Novo Ogarjovo, northwest of Moscow, so that it is not clear from the television pictures which place he is in, and so Putin does not seem to have escaped from a coronavir-ravaged Moscow.

Opposition politician Alexei Navalnyi then gave Putin a new nickname “bunker pappa”.

Read also: Separated Russian journalist: This is how the Kremlin tamed the last critical news media.

Read also: Police searched the homes of investigative journalists in Russia and arrested a deputy editor-in-chief.